Landbruksgruppen: medlemmer: Margit Randeberg Høie, Jan Eskeland, Johannes Eskeland, Johan Gramstad og Sigmund Aartun (leder)
Det er gjort avtale med Jan Eskeland og Johannes Eskeland som vil deponere en del gamle landbruksmaskiner og —redskap, men foreløpig står de på gårdene. De vil etterhvert bli utstilt på Aspelundløå.

Vi har fått kr 5.000.- fra Bydelsutvalget til vedlikehold/utstilling av samlingen.

Stokkavannsprosjektet.
Formålet er å samle inn og formidle kunnskap om historie og landskap rundt vannet.
Det er et samarbeid mellom Madla, Stokka og Tasta historielag, og prosjektet ledes av Ludvig Bringsjord fra Stokka. Fra Tasta deltar Inge Bø, Johannes Eskeland, Olav Eskeland og Kjell Bols. Prosjektet har fatt kr. 7.000.- fra RHÆ, og dette har finansiert trykkingen av en brosjyre som forteller om 19 steder av kulturhistorisk verdi rundt vannet.
Videre har vi laget utkast til informasjonstavler som skal monteres på disse stedene. Vi er nå i dialog med kommunen om dette kan realiseres i et samarbeid om utforming og finansiering.

Hjemmesidene, redaktør Ame Finnestad. Her legges ut møteprogram, referater, Tastaprofiler, registreringene som er gjort i prosjektgruppene m.m. Det er registrert 40.345 besøk i 2007, gjennomsnitt 680 brukere pr. måned. Det er sendt ut 25 nyhetsbrev i 2007.

Historielaget har bygd opp et lite bibliotek av lokalhistoriske bøker. Det er mulig få disse bøkene på hjemlån på medlemsmøtene, men foreløpig har det vært heller liten interesse for dette tilbudet. Ansvarlig: Johan Gramstad.

Til side 7.